Драги родитељи, верујемо да дајете све од себе да савладате изазове родитељства који су пред вама. Опустите се, не морате све да знате и у све да се разумете! Немогуће је да будете истовремено васпитачи, лекари, тренери, учитељи, терапеути… за то постоје људи који су уложили огроман број година и труда да би били добри у свом послу! Уживајте са својом децом, радујте се и играјте! Не заборавите да од вашег задовољства и среће зависи и срећа ваше деце!
ЗАШТИТА ДЕЦЕ ОД НАСИЉА
Тим за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања чине представници наставника и стручних сарадника. Задаци тима прописани су Протоколом за заштиту деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања у образовно-васпитним установама и Приручником за примену Протокола, а спроводи се по програмима, као и Годишњим планом рада школе. Програм се састоји од три компоненте: 1) превенције: општи и специфични циљеви, информисање, активности; 2) интервенције и 3) евиденције.
Тим за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања у нашој школи чине:
1. Југослав Живановић, наставник историје
2. Милица Иносављевић, наставник шпанског језика
3. Татјана Спасојевић, наставник рзредне наставе
4. Душан Чизмић, наставник разредне наставе
5. Љиљана Релић, наставник српског језика, коодринатор
6. Снежана Христов, наставник математике
7. Јелена Потоцки, наставник енглеског језика
8. Радослава Волф, наставник разредне наставе
9. Зоран Јокић, наставник техничког и информатичког
10. Драгана Биједић, педагог
11. Маја Јосифовић Спасојевић, психолог
12. Драгана Сретеновић, директор школе
13. ученик
14. Маријана Јовановић, родитељ
Корисни линкови:
ПРИРУЧНИК ЗА РОДИТЕЉЕ – ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА
МАЛА ОНЛАЈН ШКОЛА – БЕЗБЕДНОСТ ВАШЕ ДЕЦЕ НА ИНТЕРНЕТУ
ПРЕВЕНЦИЈА НАСИЉА, ПОСЕБНИ РИЗИЦИ И МЕРЕ ЗАШТИТЕ
ШТА ЈЕ ИНКЛУЗИЈА?
“ИНКЛУЗИЈА је процес решавања и реаговања на разноврсност потреба свих ученика кроз све веће учествовање у учењу, културама и заједницама и све мању искљученост у оквиру образовања и из њега. Тај процес обухвата промене и измене садржаја, приступа, структура и стратегија, са заједничком визијом која обухвата сву децу одговарајуће старосне доби и убеђењем да је редовни образовни систем одговоран за образовање све деце.” (Дефиниција инклузије које даје УНЕСКО потиче са конференције у Саламанки, 1994. године, и ставља нагласак на то да је инклузија покрет који је у директној вези са побољшањима образовног система као целине)
Инклузија подразумева право све деце на образовање, у складу са њиховим потребама, почевши од предшколског узраста, до високог образовања.
Она обухвата:
- децу са сметњама у развоју
- децу са инвалидитетом
- децу из маргинализованих група
- даровиту децу.
Стручни тим за инклузивно образовање у образовно-васпитној установи чине представници наставника и стручних сарадника. Стручни тим има задатак да:
- врши анализу предлога наставника/родитеља за израдом ИОП-а на основу прикупљених података о ученику (педагошки профил)
- предлаже мере индивидуализације или прилагођавања простора и услова у складу са потребама ученика
- процењује и прати стање и потреебе ученика и у складу са тим доноси индивидуални образовни план (ИОП) ученика
- прослеђује предлог за доношењем ИОП-а који захтева додатну финансијску пордшку општинској интерресорној комисији
- формира тим за додатну подршку ученику и прати примену и евалуацију ИОП-а.
Стручни тим за инклузивно образовање у нашој школи чине:
1. Сања Бугаџија, наставник историје
2. Ковинка Радекић, наставник разредне наставе
3. Одељенски старешина 5. разреда
4. Александра Богићевић, наставник математике
5. Слободанка Субашић, наставник енглеског језика
6. Млађен Познановић, наставник разредне наставе
7. Драгана Биједић, педагог
8. Маја Јосифовић Спасојевић, психолог, координатор
9. Драгана Сретеновић, директор школе
Уколико желите да сазнате више о инклузији, можете то учинити претраживањем бројних сајтова који се баве инклузијом. Крените за почетак од одличног сајта:
ИТ за инклузивно друштво – http://www.inkluzija.org
ЈОШ НЕКИ КОРИСНИ ЛИНКОВИ:
КАКО ПРЕЖИВЕТИ УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ
ПОРОДИЧНИ ПРИРУЧНИК ЗА ПОНАШАЊЕ У ВАНРЕДНИМ СИТУАЦИЈАМА
ВОДИЧ ЗА РОДИТЕЉЕ КРОЗ СИСТЕМ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
ЧИТАЊЕ СА ДЕЦОМ
Драги родитељи,
Пред вама су неки предлози активности за заједничко читање прича са децом. Предлози су намењени читању са децом која још увек нису самостални читачи.
Надамо се да ће вам савети пружити одговоре на нека питања, и подстаћи вас да даље развијате властити приступ и идеје.
Уживајте у времену проведеном у заједничком читању!