Стручни органи школе

СТРУЧНИ ОРГАНИ

  • ПЕДАГОШКИ КОЛЕГИЈУМ

Педагошки колегијум чине представници стручних већа и стручних актива и представник стручних сарадника. Педагошки колегијум разматра питања и даје мишљења у вези са пословима директора из члана 62. став 3. тач. 1) до 3) и тач. 5) до 7) Закона. Педагошким колегијумом председава и руководи директор, односно помоћник директора, а одељенским већем одељенски старешина.

Педагошки колегијум разматра питања и заузима ставове у вези са пословима директора школе из области: планирања и организовања остваривања програма образовања и васпитања и свих активности установе; старања о осигурању квалитета, самовредновању, остваривању стандарда постигнућа и унапређивању образовно-васпитног рада; старања о остваривању развојног плана школе; организовања и вршења педагошко-инструктивног увида и праћења квалитета образовно-васпитног рада у школи и педагошке праксе и предузимања мера за унапређивање и усавршавање рада наставника и стручних сарадника; планирања и праћења стручног усавршавања запослених и спровођења поступка за стицање звања наставника и стручних сарадника; сарадње са органима јединице локалне самоуправе, организацијама и удружењима.

Педагошки колегијум ради на седницама о чему се води записник.

Педагошки колегијум чине:

  • Снежана Павловић, директор школе, координатор
  • Драгана Биједић
  • Маја Јосифовић Спасојевић
  • Координатори стручних актива
  • Координатори тимова
  • Председници стручних већа


НАСТАВНИЧКО ВЕЋЕ
 

 Наставничко веће чине сви наставници и стручни сарадници. Наставничко веће: утврђује предлог годишњег плана образовно-васпитног рада и школског програма и стара се о њиховом успешном остваривању; учествује у организацији образовно-васпитног рада; разрађује и реализује наставни план; разматра распоред часова наставе; разматра укупне резултате образовно-васпитне делатности и одлучује о мерама за унапређивање тог рада, а посебно успеха ученика; предлаже распоред задужења наставника и стручних сарадника у извршавању појединих задатака и одељенска старешинства; сарађује са родитељима ученика и пружа им помоћ у циљу јединственог васпитног деловања породице и школе; утврђује предлог програма извођења екскурзија и предлаже га за годишњи план рада школе; похваљује и награђује ученике и одлучује о васпитно-дисциплинским мерама из своје надлежности; одобрава употребу уџбеника и друге литературе у школи; утврђује календар школских такмичења; разматра предлог за утврђивање ментора за праћење рада приправника; разматра и вреднује рад одељенских већа, одељенских старешина и стручних актива, као и наставника и стручних сарадника; предлаже три представника из реда запослених у Школски одбор; даје мишљење Школском одбору за избор директора школе.

План и програм рада Наставничког већа је саставни део Годишњег плана рада школе.

  • ОДЕЉЕЊСКА ВЕЋА

 Одељенско веће чине наставници који изводе наставу у одређеном одељењу. Одељенско веће: усклађује рад свих наставника који изводе наставу у одељењу и рад стручних сарадника; на предлог предметног наставника утврђује закључну оцену из предмета, на основу укупних резултата рада, а на предлог одељенског старешине оцену из владања; разматра сва питања од значаја за наставу, слободне активности ученика, учење и рад ученика и предузима мере за унапређење наставе и постизање бољих резултата ученика у учењу и владању; сарађује са родитељима у решавању образовно-васпитних задатака; предлаже Наставничком већу планове посета, излета и екскурзија ученика; одређује ученике за допунски и додатни рад и планира учествовање ученика на такмичењима; похваљује ученике и изриче васпитне мере; обавља и друге послове по налогу Наставничког већа и директора школе.

ПРЕДСЕДНИЦИ ОДЕЉЕЊСКИХ ВЕЋА

1. разред     Нада Маховац
2. разред     Сања Узелац
3. разред     Татјана Спасојевић
4. разред     Снежана Петровић
5. разред     Мирослава Бандо
6. разред     Александра Богићевић
7. разред     Милица Иносављевић Вучетић

8. разред Гордана Симјановски

 

 

СТРУЧНА ВЕЋА

  • Стручно веће за разредну наставу

Стручно веће за разредну наставу чине наставници који изводе наставу у првом циклусу образовања. Стручно веће за разредну наставу: припрема делове Годишњег плана рада, утврђује распоред остваривања наставних целина и јединица и врши усаглашавање остваривања наставних садржаја и предмета у првом циклусу образовања; утврђује облике, методе и средства, као и коришћење адекватне школске опреме и наставних средстава; усклађује индивидуалне планове рада наставника у првом циклусу образовања; предлаже примену нових метода и начина интерпретације наставних садржаја; прати остваривање школског програма и даје предлоге за његово иновирање, измену и допуну; прати уџбеничку и другу литературу и даје предлог Наставничком већу за њихово коришћење; обавља и друге послове који му законом, подзаконским актима и одлуком директора школе буду стављени у надлежност.

Координатор стручног већа: Татјана Спасојевић


Стручно веће за области предмета
 

Стручно веће за области предмета чине наставници који изводе наставу из групе сродних предмета. У школи постоје стручна већа за: друштвене науке; природне науке; уметности и вештина; српски језик и стране језике;

Састав стручног већа за област предмета утврђује Наставничко веће, а његовим радом руководи један од наставника кога сваке школске године одреди Наставничко веће на основу плана задужења.

Стручно веће за област предмета утврђује програм рада за сваку школску годину, на основу обавеза које проистичу из Годишњег плана рада школе, у остваривању наставног плана и програма образовања. Стручно веће: припрема делове Годишњег плана рада, утврђује распоред остваривања наставних целина и јединица и врши усаглашавање остваривања наставних садржаја и предмета; утврђује облике, методе и средства, као и коришћење адекватне школске опреме и наставних средстава; усклађује индивидуалне планове рада наставника; предлаже примену нових метода и начина интерпретације наставних садржаја; прати остваривање школског програма и даје предлоге за његово иновирање, измену и допуну; прати уџбеничку и другу литературу и даје предлог наставничком већу за њихово коришћење; предлаже поделу предмета на наставнике за наредну школску годину; предлаже чланове испитних комисија; обавља и друге послове који му законом, подзаконским актима и одлуком директора школе буду стављени у надлежност.

За рад стручног већа и спровођење одлука и задатака одговоран је председник стручног већа кога сваке школске године одреди Наставничко веће на основу плана задужења.

О раду стручног већа председник води записник, доставља га директору и Наставничком већу на увид приликом израде Годишњег плана рада и приликом разматрања резултата рада.

Стручно  веће за српски језик
Координатор: Данијела Остојић Чапеља

Стручно  веће за математику
Координатор: Бојана Малбашић

Стручно  веће за страни језик
Координатор: Милка Васиљевић Арбановски

Стручно  веће природних наука
Координатор: Драган Ћириловић

Стручно  веће за историју и географију
Координатор: Југослав Живановић

Стручно  веће за уметност и културу
Координатор: Мирослав Цвијетић

Стручно  веће за спорт
Координатор: Срђан Божић


СТРУЧНИ АКТИВИ И ТИМОВИ
 

Стручни актив за развој школског програма и Годишњег плана рада школе чине представници наставника, стручних сарадника и предтавници стручних већа, актива и тимова. Задаци актива: израда предлога школског програма и израда Годишњег плана рада школе, праћење реализације школског програма и Годишњег плана рада, унапређивање школског програма, аналаиза остварених задатака планираних Годишњим планом рада школе и предлог мера за његово унапређивање.

Стручни актив за развој школског програма чине:

  • Снежана Павловић, директор
  • Маја Јосифовић Спасојевић, психолог
  • Драгана Биједић, педагог
  • Председници одељенских већа

Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе

Тим образује директор школе и бира га из реда наставника и стручног сарадника – педагога; утврђује координатора, број и састав чланова Тима. Састав Тима и програм рада су саставни део Годишњег плана рада Школе.

Координатор: Бојана Малбашић , наставник математике

Тим за међупредметне компетенције

Координатор: Јелена Потоцки, наставник енглеског језика

Стручни тим за инклузивно образовање чине представници наставника и стручних сарадника. Стручни тим: врши анализу предлога наставника/родитеља за израдом ИОП-а на основу прикупљених података о ученику (педагошки профил), предлаже мере индивидуализације или прилагођавања простора и услова у складу са потребама ученика, процењује и прати стање и потреебе ученика и у складу са тим доноси индивидуални образовни план (ИОП) ученика, прослеђује предлог за доношењем ИОП-а који захтева додатну финансијску пордшку општинској интерресорној комисији, формира тима за додатну подршку ученику и прати примену и евалуацију ИОП-а.

Координатор: Маја Јосифовић Спасојевић, психолог

Стручни актив за развојно планирање чине представници наставника, стручних сарадника, јединице локалне самоуправе, ученичког парламента и Савета родитеља. Задаци актива: праћење реализације Школског развојног плана, израда плана активности за школску годину у складу са реализацијом циљева и задатак Школског развојног плана, анализа активности на реализацији Школског развојног плана и у складу са тим припрема циљева и задатака за израду новог.

Координатор: Драгана Биједић – педагог

Tим за самовредновање

Тим за самовредновање рада школе чине представници наставника, стручних сарадника и секретар школе. Задаци тима:  доношење плана самовредновања, одређивање које ће кључне области или поједина подручја и показатељи бити предмет самовредновања у току једне школске године, обезбеђивање услова за спровођење процеса самовредновања, усаглашавање правила понашања и деловања, утврђивање правила чувања, заштите и располагања подацима. Циљ самовредновања је унапређивање квалитета рада школе. Самовредновање је истовремено и знак да је школа спремна да прихвати одговорност за сопствени рад и развој.

Координатор: Александра Богићевић, наставник математике

Тим за летопис и маркетинг школе

Тим за летопис и маркетинг школе чине представници наставника и стручних сарадника. Активности тима обухватају: представљање целокупног рада школе у јавности, унапређивање угледа школе, свакодневно ажурирање података на сајту школе, промовисање културно-уметничких активности школе (приредбе, маскенбали, спортске активности и др).

Координатор: Драгица Пољак, библиотекар

Тим за културне делатности школе

Стручни тим за организацију културних активности чине представници наставника српског језика, ликовне и музичке културе, библиотекар. Активности тима обухватају: развој стваралачких способности, креативности, естетске перцепције и укуса, као и изражавање на језицима различитих уметности. Садржај културних активности школе чине: прослава дана школе, почетка и краја школске године и завршетка основношколског образовања и васпитања, прославе школских и државних празника, приредбе, представе, изложбе, концерти, такмичења и смотре, посете установама културе и др…

Координатор: Даница Јовановић, наставник шпанског језика.

Ученичке организације 
Подмладак Црвенок крста
Подмладак Црвеног крста обухвата све ученике од I – VIII разреда, а специфичност организације се огледа преко садржаја здравствено – васпитних и социјалних активности ученика.
Основни задаци на чијој реализацији се ради у организацији су следећи:
o унапређење здравља и подизање здравствене културе ученика,
o учествовање у хуманитарним акцијама,
o ублажавање последица елементарних непогода ,
o успостављање и развијање међусобне искрене сарадње,
o међусобна солидарност и разумевање међу ученицима,
o учествовање на такмичењима и смотрама у организацији Црвеног краста.

Координатор: Драгана Биједић – педагог

Ученички парламент

Ученички парламент је организација која ученицима омогућава демократски начин удруживања ради заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу. Ученички парламент чине по два представника из сваког одељења седмог и осмог разреда, и по један представник из одељења петог и шестог разреда.

Координатор: Мирјана Радовановић – наставница хемије

Тим за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања

Тим за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања чине представници наставника и стручних сарадника. Задаци тима прописани су Протоколом за заштиту деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања у образовно-васпитним установама и Приручником за примену Протокола, а спроводи се по програмима, као и Годишњим планом рада школе. Програм се састоји од три компоненте: 1) превенције: општи и специфични циљеви, информисање, активности; 2) интервенције и 3) евиденције.

Координатор: Гордана Симјановски, наставник географије

Тим за професионалну оријентацију
Професионална оријентација подразумева укључивање и међусобно повезивање свих актера који имају пресудну улогу и утицај на развој личности ученика и на процес
доношења одлука при њиховом опредељивању за даље школовање као и избору занимања и остваривању професионалног развоја: родитељи, наставници, стручни сарадници,
лекари, стручњаци при Националној служби за запошљвање и други. Носиоци активности и реализације програмских задатака профсионалне оријетације су:
Тим за професионалну оријентацију, стручни сарадници, одељењске старешине и предметни наставници. Реализација програмских задатака из области професионалне оријетације остварује се кроз план рада Тима као и у оквиру садржаја редовне наставе и изборне наставе, а сви задаци из овог подручја биће уграђени у планове рада наставничког, одељењског и стручних већа, савета родитеља и ученичког парламента.

Координатор: Мирјана Карастанкивић – наставница технике и технилогије

Тим за професионални развој
Тим за професионални развој и стручно усавршавање у основној школи има за циљ да подржи наставно особље у њиховом личном и професионалном развоју. Ево неких активности и задатака које такав тим може да обавља:
 Анализа плана стручног усавршавања у установи и ван установе
 Обавештавање запослених о актуелним акредитованим семинарима/вебинарима
 Праћење стручног усавршавања у установи и ван ње
 Вођење евиденције о стручном усавршавању у установи
 Организација семинара у установи
 Праћење рада приправника (ако буде потребе)

Координатор: Милица Иносављевић Вучетић – наставница шпанског језика

Тим за пројекте
Тим за пројекте прати конкурсе за пројекте од стране Министарства просвете, Покрејинског секретаријата за образовање или неке друге пројекте интересантне за потребе наше школе. Затим се бави прибављањем и израдом пројектне документације као и самом реализацијом одобреног пројекта и извештавањем о истом.

Координатор: Наташа Гачић – наставница српског језика и књижевности

Тим за просторно планирање
Овај Тим се бави свим оним пословима који доприносе лепшем и пријатнијем изгледу школе, а које реализују сами запослени уз подршку ученика и родитеља. На почетку године Тим доноси план рада и уз подршку колега и директора реализује планирано.

Координатор: Љиљана Релић – наставница српског језика и књижевности

Тим за извођење екскурзија, излета и наставе у природи 
Тим на предлог одељењских старешина доноси план за реализацију свих ових активности уколико су подржани од стране родитеља. Бави се праћењем истих и извештава о реализацији.

Координатор: Сања Бугаџија – наставница историје

Комисија за такмичења
Комисија за такмичења има задатак да планира такмичења према календару такмичења које поставља Министарство просвете и сумира резултате такмичења. Прва фаза је организација школског нивоа такмичења и евидентирање ученика за следеће нивое, као и праћење постигнућа ученика на осталим нивоима такмичењима.